A RAJZTUDÁS, PIKTORKODÁS,,,,,,,
Tanulmányokból az én tudásommal keverten….
Most olvastam újra a V. VAN GOGH leveleit. elsősorban az írásban megfigyelhető szellemi egészséget, a mondatok értelmes és logikus voltát. Ezt a CSONTVÁRY féle vita miatt vettem elő. Némelyik, az ezzel eszmét váltó írástudó a normálist vitatja. A cselekedet sorából kiragadni egy egy mondatot, és azt kiforgatva magyarázgatni a legkönnyebb! és főleg nevetségessé tenni könnyű. Hosszú ideig a Csontvári féle levelezésből valóban kiemeltek egy gondolatot és boncolgatva szétszedve addig forgatták, amig már egészen mást jelentett, mint az eredeti. Ezeket figyelembe vettem és a V Van Gógh gondolatokat, a magyarra fordított levelezését THEO -val az írásában lévő gondolatok tisztaságát, értelmességét és főleg logikus vezetését vizsgáltam. Meg kell állapítanom: Ilyen jól megszerkesztett gondolatok és világosan, tisztán leírtak csak épeszű ember képes! Ha ott maradunk az írásánál, akkor e fentieket tapasztaltuk. Vizsgáljuk a képeit! A zavart elméjű egy képfelületen a sok ellentmondás, a zavaros összefüggéstelen ecsetkezelés jelentkezik. Egy érzés, ha találkozik egy felületen egy másikkal akkor verekedés lesz a következménye
A képen, a felületen csak egy érzéshalmaz uralkodhat. igaz: az első ecsetvonástól egy különleges képi rendnek kell érvényesülni. A széteső gondolatú ember az elmebetegek csoportjába tartozik. Megnéztem az ELMEOSZTÁLYON LÉVŐK képeit és ez valóban tisztán követhető!
Az egy gondolat, az egy érzéshalmaz ----- sőt a technikai megoldásban is az egybetartozást kell igazolnia. Mindkét fenti alkotó képeit megvizsgáltam ebből a szempontból is! A tiszta gondolatok egyértelmű kompozíciós megoldással és technikai azonossággal bizonyították állításomat. Az én négy itt közölt munkámról. Azért ezekről írok, mert a digitális feldolgozásom kifogástalan, tiszta folt és vonal és főleg egy képen belüli azonos érzés – gondolat – technika jelenik meg. A művészettörténetben van egy követelmény, amelyikkel nem értek egyet: A piktoroknak a Főiskola utáni években ki kell alakítania a saját művészi hangját…. és bármikor a képeit megnézve a technikájáról a személy azonosítható! Nem csak hogy rossz ez az elmélet, de egyenesen káros, mert elzárja az alkotót a szellemi változástól -- akár jó, akár rossz irányú! Megnéztem a nagynevű képzőművészek útját, alkotásaikban megfigyelhető életkortól függő változásait. Nekem van igazam!
Az itt bemutatott képeim az egy ember, egy kéz, egy szellem terméke. Az elfekvő, a 20 évvel ezelőtt készített alkotásaimból készítek digitális felvételeket és a változást illusztrálni fogom!
A közölt rajzok a MODERN RAJZOK cím alatt találhatók. Ezek valóban rajzok. Ebből a gyűjteményből vett át TAIZS GERGŐ KÖLTŐ barátom. A célja, hogy a verseihez találjon illusztrálásra alkalmas rajzokat. A vers találkozása a rajzaimmal egy jól meggondolt eredményt fog hozni! Egy felületen és kép és a rajz találkozva, keretbe rakva ad egy kiállítási anyagot. Ezt több, erre alkalmas kiállítótérben bemutatásra kerül.
A rajzokat elemeznem is kell. Ennek a blognak az egyik feladata a képek valódi világának megközelítése a szavakon keresztűl. Az absztraktnak nevezett munkák, műalkotások, emberi kreálmányok, vagyis A LIRAI ABSZTRAKT világszerte uralkodó, nehezen egyértelműen megfejthető … ahány ember .. annyi szövegi megmagyarázás világa uralkodik. Persze abban sincs köszönet amikor figurális kompozíciót találok a nemzetközi MŰVÉSZETI GALÉRIÁK képanyagát vizsgálva. A lehetőség nem nagy. Nem tudom megállapítani, hogy akarattal rajzolnak gyerek szinten, vagy a tudásuk nem nagyobb mint amit kiolvasni tudok a torzulmányaikból!
Egy lelki állapotot kell vizsgálnom az izmusáramlatok kistudású alkotásainak megtekintése során. A mostani 2021. 12. 23.-án írt észrevételemnél a politikai mindent átitató törekvések élnek a műalkotásainkban. A szabadság / szellemi/ korlátok nélkülisége, az erősebb hatalom: nem engedi az emberek őszinte véleményét érvényesülni, sőt kimondani sem. Ezt igazolják a politika erősen korlátozó ember és hír kezelése. Bizonyos emberek bűnei tabu, még véleményt kimondani sem szabad, a retorziós emberkezelés él. Ilyen körülmények között a művészet is a titkok területére szorítkozik.
Valóban fel kell tenni a fontos kérdést: mi a művészet feladata? A csendélet, a tájképek világa amennyiben remek utánzatát adja. Régebben azt mondták: naturalista alkotók szép világa sok embernek tetszetős képei mindig élt az emberek között. Ennek a gyenge változata a giccs. A valódi műalkotás mindig a társadalom belső életének, mozgásának a legtisztább tükörképe. Határozott vélemény, állásfoglalás jellemzi. Ennek igen szép példája a MAGYAR TÖRTÉNELMI FESTÉSZET.
TÖBB RAJZ A TÁRHELYRŐL. Az internet valóban ajándéka nekem is de főleg az embertársaimnak. A korunknak, az ezzel foglalkozóknak, mérnököknek csak hálával tartozunk! Ezek a rajzok lappangó állapotban, rejtetten feküdtek a polcomon. Mert emberi érzéseket, gondolatokat tartalmaz, kár volna nem megmutatni!
Több rajzot feltettem. Mindegyik más technikával megoldott. Itt jelentkezik az a tudásom, hogy a művészettörténetet tanulmányozva az alkotók közötti eltérést vizsgáltam. Megnéztem a NYUGATI de valójában ez a helyes: a glóbuszunk nagy városainak HÍRES MŰVÉSZETI GALÉRIÁJÁNAK A KIÁLLÍTOTT ANYAGÁT. távol tarottam magam attól, hogy a nekem tetsző alkotásokat tanulmányoztam, de nem másoltam! Akarattal és nagyon vigyázva a plágium lehetőségétől.
A szövegszerkesztőm kitűnően működő tulajdonságát Ebből örömmel veszem tudomásul és használom is!
ebből
a rajzi csoportból feltettem elég sok képet, válogatva: ilyen kis formátumban is mutasson szépet, érdekeset. Azt akarom elérni, hogy a FACEBOOK
Bánfi József Art Magister Blog.hu is tartalmazza a munkáimnak egyik részét.
Ezzel a képpel ezt a tanulmányt befejezem. Az utolsó képem/a fent lévő/ speciális technikával készült. „kompresszoros” megoldás szép, értékelhető színjátékot eredményez. Itt nem a mondanivalót helyeztem előtérbe, csak a szépséget. Most látom, a számítógépem u
új oldalt nyitott meg, ezért zárásként két alkotást teszek fel. Ezek szerepelnek A MÚZEUM HONLAPJÁN----TATAVÖLGYI ALKOTÓK TATABÁNYA.
Ezzel a két szép rajzzal zárom ezt a tanulmányomat. 2021. 12. 25. KARÁCSONYA.